Online gevonden worden met SEO

Is online succes

  • SEO staat voor Search Engine Optimisation/Zoekmachine optimalisatie
  • On-page SEO en Off-page SEO. Visuele, Technische en Server optimalisatie (On-page) en effectieve zoekmachine marketing campagnes (off-page)
  • Gespecialiseerd in CMS website systemen voor directe optimilisatie
  • SEA is geen SEO. SEO genereert organische bezoekers. Search Engine Advertising genereert meer bezoekers door te betalen
  • Systematische en resultaatgerichte aanpak met regelmatige voortgangsrapportage
seo-campagne-aanvraag-arrow
beter gevonden worden in Google

Klik verder voor uitgebreide offerte mogelijkheden of vraag een SEO offerte op maat aan met onderstaand formulier.

Bovenaan Google

Offerte

  • Slimme SEO strategie
  • Resultaat gericht
  • Tussentijdse rapportage
  • Linkbuilding inbegrepen
  • Reputatie management
  • Altijd up to date
  • Google specialist
  • Altijd actueel antwoord op vragen


*Een SEO campagne is een traject van weken tot enkele maanden, afhankelijk van de concurrentie en de gekozen strategie. De analyse is cruciaal om een realistisch plan te kunnen bieden.

Hoger in Google met Zoekmachine Optimalisatie

Je hebt een website of webwinkel en wil meer omzet, leads en naamsbekendheid? Dan heb je twee keuzes, SEA of SEO. Met SEO ofwel zoekmachine optimalisatie zorgen wij dat je beter wordt gevonden in de verschillende google producten (Zoekmachine, Google Maps, Google My Business). Je website wordt goed vindbaar in de zoekmachines op een breed aantal zoektermen en -zinnen. Door met zorg en aandacht een website en pagina’s te optimaliseren kan vrijwel iedere website hoger in Google komen.

Wat is SEO?

SEO is het optimaliseren van posities in de zoekmachines. Een structureel, (vaak) traag maar vruchtbaar proces van verschillende handelingen, metingen en opvolgingen. Met SEO probeer je te begrijpen hoe het Google algoritme een website beoordeeld, je houdt rekening met verschillende factoren die constant in beweging zijn. Belangrijk tijdens dit proces van optimalisatie is de gebruikservaring van uw bezoekers, juist daarom is het belangrijk dat uw SEO campagne professioneel en toekomstgericht wordt uitgevoerd.

Overigens is het belangrijk om te begrijpen dat een hogere positie in Google niet vanzelfsprekend het doel van SEO moet zijn. Meer kliks via de huidige zoekwoord posities, een lager bounce percentage of verbetering van de algemene online reputatie zijn evengoed redenen om voor SEO te kiezen.

Hoe werkt SEO?

Zoekmachine optimalisatie zorgt ervoor dat Google een website beter kan lezen (Opmaak en architectuur) en een betere gebruikservaring voor website bezoekers. Een krachtige basis betekent doorgaans minder kosten, denk daarbij aan snelle hosting, een gebruiksvriendelijke website en uniforme huisstijl. De posities in de zoekmachines worden bepaald door verschillende factoren:

  • Server Configuratie: Iedere milliseconde telt. Volgens de Google richtlijnen is de ideale laadtijd van een webpagina 300 milliseconde of minder. De server huist een aantal modules waarmee het formaat van een webpagina gecomprimeerd word en dus de laadtijd gunstig beinvloed. Zowel de server locatie, server hardware, server software en server configuratie zijn belangrijke middelen om uw website positie te verhogen.
  • Website Architectuur: De architectuur of opbouw aan zowel de achterzijde als de voorzijde van een website bepalen gedeeltelijk het succes van een website in de zoekresultaten of het behalen van doelstellingen met betrekking tot website bezoekers. Denk hierbij aan de navigatie binnen een website en bijhorende pagina´s, is de opbouw van inhoudelijke informatie begrijpelijk voor jou als specialist maar ook als potentiele klant? Marktonderzoek, analyse van bezoekerspaden en goede informatie verzameling is cruciaal om een heldere architectuur te bieden. Om verschillende informatie inzichtelijk te maken voor Google, wordt gebruik gemaakt van schema opmaak en tags, hiermee onderscheid een website zich op verschillende posities in de Google producten. Google maakt overigens gebruik van zogenaamde spider robots die met een technisch goede website beter kunnen bepalen waar de inhoud van een website over gaat.
  • Website Content: De informatie/teksten op een website kunnen op tal van manieren geschreven en gestructureerd zijn. Met behulp van html is het mogelijk om tekst duidelijker te maken voor zowel de zoekmachine robots en website bezoekers. Aan de hand van content en de leesbaarheid maar vooral ook bruikbaarheid van content bepaald een zoekmachine waar een website over gaat. Het basisprincipe met content is de relevantie van de tekst in verhouding tot hetgeen de bezoeker via de zoekmachine zoekt. Klikt een potentiële bezoeker op jouw link in de zoekmachine en sluit dit inhoud vervolgens aan op wat diegene zoekt, dan is pagina dus relevant voor zowel de zoekresultaten als de websitegebruiker.
  • Gunstige Signalen: Je online reputatie bestaat uit een samenhang van factoren. Met gunstige signalen wordt niet alleen “links naar je website” bedoeld. De internetter van vandaag is niet meer alleen op zoek naar informatie over je product maar juist naar de totale vertegenwoordiging van je merknaam op het internet, informatie is zo toegankelijk dat je juist op die toegankelijkheid moet inspelen. Denk daarbij aan betrokkenheid met je potentiële doelgroep of de juiste timing in contactmoment omdat de hedendaagse internetter steeds sneller in beweging is en makkelijker toegang heeft tot je online reputatie.Wij zijn overtuigd dat SEO en linkbuilding een creatief en innovatief proces is. Natuurlijk zijn er saaie en herhalende dagtaken, maar met een frisse insteek en gedegen onderzoek is het mogelijk om je doelgroep op internet op verschillende creatieve manieren te benaderen en daarmee voor positieve signalen te zorgen.

Deze factoren zijn een beknopte samenvatting van de kern van onze werkzaamheden. Google is continue in beweging waardoor ervaring, analyse en testen de enige manier is om alles 100+ factoren positief te blijven beïnvloeden.

Wat kost SEO?

SEO kosten verschillen enorm van website to webshop. De basis zoals server, code-base, cms en on-site factoren, zijn een cruciale factor in de tijd en middelen die het kost om een website te optimaliseren.  Daarnaast is de geschiedenis van een domeinnaam en bijhorende website belangrijk bij het vaststellen van de tijd, werkzaamheden en middelen om de SEO doel te realiseren.

SEO Kosten

Het is een misvatting dat websites die hoog in Google staan ook het hoogste (maand) budget besteden. Google is gericht op user experience, dat wil zeggen dat Google haar gebruikers op ieder moment van de dag de meest relevante zoekresultaten toont. Wel is het zo dat met SEA, ofwel Search Engine Advertising, posities in advertenties geveild worden, maar dit is onafhankelijk van de organische zoekresultaten in Google en vereist een onafhankelijk maandbudget. Naast hogere posities in de zoekmachines heb je met SEO dubbel voordeel doordat je website op uiteenlopende zoektermen en -zinnen gevonden word en de gebruikerservaring aanzienlijk verbeterd wordt voor nieuwe en terugkerende bezoekers. We kijken dus niet alleen naar keyword posities maar ook naar de huidige prestaties van uw webpagina’s.

Snel contact!

Heb je een vraag? Stuur ons een mailtje!

0