Effectieve content marketing diensten

Als het gaat om het vertellen van het verhaal van uw merk, laten we u nooit kiezen tussen creativiteit en strategie. Dat komt omdat we weten dat inzicht voor alles komt. Met ons kunt u rekenen op strategische inhoud die resultaten oplevert.

Content marketing

Het gebruik van gegevens om de creatieve vlammen aan te wakkeren is een van de beste benaderingen om ervoor te zorgen dat uw merk de aandacht krijgt die het verdient. We denken niet alleen dat we geweldige creatieve ideeën hebben, we bewijzen het keer op keer met data. We zijn experts in het maken van een reeks inhoud voor verschillende doelgroepen, van blog tot video, sociaal tot whitepaper.

Onze creaties worden mogelijk gemaakt door originele ideeën, gegevensinzichten en technische SEO: een onverslaanbare strategie in de huidige verzadigde contentmarkt. Bij Webs SEO werken onze deskundige contentmakers met u samen om een impactvolle contentmarketingstrategie uit te stippelen die zeker de aandacht van uw publiek zal trekken.

Verbeterde zichtbaarheid met content marketing

Wij zijn van mening dat opgemerkt worden door uw publiek en door zoekmachines geen concept is dat elkaar wederzijds uitsluit. Echt succes ligt in feite in de relatie tussen originele, authentieke inhoud en een grotere online aanwezigheid en zichtbaarheid.

Regelmatig content produceren is essentieel voor de prestaties van elk merk, maar de content in kwestie moet een hoge waarde hebben. Zoekmachines worden met de dag geavanceerder, dus het weken met ondermaatse maar frequente inhoud is niet voldoende meer. Zoekmachines hebben dezelfde inhoudsbehoeften als uw publiek: boeiend, van hoge kwaliteit en zoekmachinevriendelijk. Daarom benaderen we ons creatieve én design werk altijd vanuit een holistische lens die data centraal stelt en deze gebruikt om elk ander element van brandstof te voorzien, waarbij we de behoeften van uw publiek nooit uit het oog verliezen.

To slot: voor maximale online impact zetten we alle kanalen in een symbiotisch verbonden sfeer om het potentieel van uw merk te ontsluiten.

De 4 steunpilaren van content marketing

Content marketing bestaat uit 4 essentiële onderdelen die onlosmakelijk verbonden zijn, het zijn de 4 steunpilaren die de marketingterm content marketing betekenis geven.

Content strategie

Als u op zoek bent naar zichtbaarheid voor uw merk, hebben we alle tools om dit te realiseren. De contentstrategie van een merk is van onschatbare waarde voor het algehele succes ervan. Gedenkwaardige content is tenslotte wat consumenten het meest waarderen in deze ‘aandacht’-economie. Onze contentmarketingstrategieën zorgen ervoor dat uw merk het verkeer, de betrokkenheid en de prestaties krijgt die het verdient.

Merk storytelling

Alles kan interessant worden gemaakt met de juiste invalshoek en verteller. Bij Webs SEO hebben we de expertise in huis om het ware gezicht van uw merk te definiëren en deze met creatieve flair te presenteren. Van het maken van pittige on-site teksten en zakelijke vertellers tot inspirerende proza ​​en video, wij kunnen u helpen de aandacht te krijgen die u verdient.

Ontwerp en creatieve productie

Opvallen in de massa is lastig, dus laat onze ontwerpprofessionals hun gang gaan. Zij kunnen problemen oplossen door middel van beelden en communiceren door middel van ware visuele kunst op basis van voorgaande succesvolle designs. We helpen u de ideeën van uw merk vorm te geven en om te zetten in gedenkwaardige illustraties, klaar om de verbeelding van uw publiek te prikkelen.

Content promotie

U heeft een verhaal en de juiste look, dus wat gebeurt er nu? Webs SEO zorgt ervoor dat uw content direct bij uw doelgroep wordt afgeleverd. Van PPC tot sociale berichten, dankzij onze data-inzichten en kennis van doelgroepen, zullen we het juiste promotieplan voor u bedenken.

De belangrijkste content marketing vaktermen

Vakterm Betekenis
Buyer persona Een buyer persona is een specifiek segment van uw doelgroep waarop u uw contentmarketing wilt richten. Merken scheiden een groot publiek in veel verschillende koperspersonages voor de best mogelijke resultaten.
Bouncepercentage Elke keer dat een persoon op uw website belandt en weer weggaat zonder een andere pagina van uw site te bezoeken, wordt dit een bounce genoemd. Daarom meet het bouncepercentage het gemiddelde percentage gebruikers dat op uw website terechtkomt en vertrekt zonder verdere actie te ondernemen, zoals klikken naar een interne pagina.
Doorklikratio (CTR) De doorklikratio (CTR) meet het percentage gebruikers dat heeft doorgeklikt naar de volgende pagina.
Consersieratio De conversieratio van uw website of contentmarketingstrategie meet het percentage mensen dat een actie uitvoert om een ​​lead te worden. Om deze statistiek in uw voordeel te laten werken, moet u definiëren wat als een lead wordt aangemerkt. Is het een formulierinzending? Een telefoontje? Een eBook of whitepaper downloaden? Zodra u heeft gedefinieerd wat een gebruiker moet doen om een ​​lead te worden, kunt u dit vergelijken met het totale aantal bezoekers om uw conversieratio te bepalen.
Kosten per klik Bij sommige marketingplatforms moet u een budget betalen om uw inhoud aan een gericht publiek te adverteren. Facebook en Google zijn perfecte voorbeelden. De kosten per klik zijn wat uw bedrijf betaalt elke keer dat een gebruiker op uw advertentie klikt.
Kosten per lead Om de beste resultaten uit uw contentmarketingstrategie te halen, moet u wat tijd, energie en vooral geld investeren. Al uw inspanningen zullen leads genereren voor uw verkoopteam. De kosten per lead meten hoeveel u hebt betaald om elke lead te genereren. Om dit te berekenen, deelt u uw contentmarketingbudget door het aantal leads dat binnen een bepaalde periode is gegenereerd.
Rendement op investering (ROI) Hoewel contentmarketing een voortdurende inspanning is, kunt u bepalen hoeveel uw bedrijf heeft behaald met specifieke campagnes door het rendement op uw investering te bepalen. Dit wordt geïdentificeerd door het budget te delen door het geldbedrag dat uw bedrijf heeft ontvangen via verkopen die hebben plaatsgevonden als gevolg van de contentmarketingcampagne.
Open ratio Open ratio bepaalt het aantal / percentage gebruikers op uw lijst met e-mailabonnees dat uw e-mailmarketingbericht daadwerkelijk heeft geopend. U kunt experimenteren met onderwerpregels om uw algehele open tarief te verbeteren. Het is bijvoorbeeld aangetoond dat het opnemen van het woord 'video' in de onderwerpregel de open ratio en conversie verbetert.
Tijd op pagina / site Tijd op pagina meet hoe lang gebruikers gemiddeld op specifieke pagina's op uw website blijven. Tijd op site meet de gemiddelde tijd dat gebruikers op uw website als geheel blijven. Om gebruikers langer op uw website te houden, kunt u ze verleiden met geschreven inhoud van topkwaliteit.
Website verkeersbron Contentmarketing omvat het aantrekken van gebruikers naar uw website vanuit een groot aantal gebieden op internet. Wanneer u naar uw contentmarketinganalyses kijkt, vertelt de bron u waar gebruikers vandaan kwamen. Veelgebruikte bronnen zijn onder meer sociale mediaplatforms, betaalde advertenties en e-mailmarketing.

Uw content marketing uitbesteden?

Geweldige inhoud is boeiend, origineel, deelbaar en koppelbaar (en waarschijnlijk vele andere dingen), maar voor maximale impact online moet het ook deel uitmaken van een plan.

Bij Webs SEO werken marketing specialisten uit verschillende disciplines nauw samen met uw team om een content marketing strategie uit te stippelen die over het algemeen een geweldige buzz zal creëren.

Ontdek de mogelijkheden, ga met ons in gesprek!